onsdag 6 december 2017

Lucka 6 med Tomas Bergman



När du vaknar lite decembertrött och sliter upp lucka 6 är det Tomas Bergman du möts av. Luleåkillen som hade en sväng nere i Stockholm och Skåne också innan han återvände till Luleå.
Tomas blir man glad av när man träffar honom. Han har alltid nära till skratt och är en duktig fotograf, ja du ser ju själv eller hur?

Nu kör vi!
Tomas Bergman.

Är det några bilder du är extra nöjd med från året?
Njae..tar max fem ok bilder per år:)

Berätta mer?
Jag räknar mera roliga jobb och nöjda kunder och som tur är så är jag lyckligt lottad på den punkten.

Du ska skriva en kontaktannons - hur beskriver du dig själv med fem ord?
44, ensamvarg, allmänbildad, omtänksam, skäggig.



Vilken är den vanligaste frågan du får när du går bort på middag?
Bland okända människor, ”Kan man leva på att fotografera? Du jag ska köpa en kamera, vilken är bäst…"

När var du riktigt lycklig senast?
Är ingen ledsen typ,  är nästan glad hela tiden!

Vad är du rädd för?
Begränsande sjukdomar.

Du måste tatuera dig, vilket motiv blir det?
Kompassros.

Hur är du som bilförare?
Lugn men hatar cyklister i trafiken. Kör mycket bil:)



När blev du vuxen?
27 års ålder och stannade där.

Vilket är ditt sämsta köp?
En Range Rover 1999. Nästan helt ny men stod på verkstaden mestadels.

I filmen om ditt liv, vem spelar dig då?
Jack Nicholson, hahaha! Han har ett fuck off kapital jag önskar jag hade.

Vad ogillar du i din personlighet?
Min ӊrlighetstourettes"



Vad är din bild av total misär?
Hunger

Vad ogillar du i andras personlighet?
Oförmåga att se andra människor.

Vilken levande människa beundrar du mest?
Min dotter Nike, klok och rolig!

Vad anser du vara en människas mest överskattade egenskap?
Kontrollbehov.

Vilken är din största fobi?
Ormar.



Vad är din största rädsla?
Sjukdom.

Vad gillar du allra minst med ditt utseende?
Min smalfeta mage.

Var skulle du helst av allt bo?
I fjällen och skärgården. Kan inte välja en plats. Alaska lockar men har aldrig varit dit, än.

Vad värdesätter du mest hos dina vänner?
Ärlighet och tillgänglighet.

Hur skulle du vilja dö?
I klivet innan kroppen tar slut.



Vad är din största extravagans?
Köper sällan prylar men alltid det jag vill ha.

När ljuger du?
När jag är lat.

Vilken är ditt favorityrke?
Oj…har ett väldigt bra jobb men…Helikopterpilot, Fiskare, Arkitekt, Jurist inom ekonomi, Båtman på Lotsbåt eller kanske Renskötardräng. Har inte bestämt vad jag ska bli när jag blir stor.



Vad är ditt motto?
Det blir inte roligare än du gör det.

Nämn några saker du gör när ingen ser dig?
Ger mig själv beröm. Christer Strömholm har inspirerat mig till detta.

Ångrar du något i livet?
Att jag i inte började jaga tidigare i livet.

Vad gör du i jul?
Hemma i Luleå med familjen, vi brukar resa till varmare trakter men blir hemma för första gången på många år.


-------------------

Tack så mycket för hjälpen Tomas
Alla bilder i den här luckan är tagna av Tomas Bergman såklart.
Kolla in hans hemsida.


Imorgon klockan 06:00 kan du slita upp lucka 7 i den här julkalender.
Häng med!




Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden