onsdag 29 januari 2014

Florida 2


Vaknar strax efter 05:00 med ett sendrag i baksidan av låret.
Det är ingen skön start på dagen och sen ringer det i telefonen.

Jag inser mer och mer hur beroende jag är av ett snabbt nät.
Här finns inte det, jag har testat ett gäng olika.
Suck.
Bäst är, hör och häpna min GPS, jag hyrde i samband med hyrbilen som blev en buss, som jag kör runt med.

Läser detta och får ännu en förklaring varför det går sämre och sämre för mediabranschen. 

Jag är som sagt i Florida och hänger med MFF som är på träningsläger.
Det kanske låter soft men med två träningar och en liten film däremellan så rullar dagarna på känns det som.
Vår studio som vi publicerade idag hittar du här med lätthet.
Jo, jo ta det för vad det är, jag lär mig.
Jag vet att ljudet blev "prutt" på stranden och att det kanske var lite långt, vi gör det bättre idag.
Jag komprimerar filmen och sänder den under natten.
Det tar lite mer än 3 timmar.
Är det rimligt?
Webben vill ha bilder, visst det hade varit lätt med nät, nu går det sakta iväg med GPS:en som sagt.
Måste forska vidare med det där.

Idag ska det visst bli regn sägs det.
Florida är finare utan.

2 kommentarer:

Jonas sa...

Du kan köpa en Mifi billigt på närmsta affär och använda mot 4G eller LTE, finns vecko eller månads avtal. Men ska du ladda upp filmer så lär du använda fiber…kolla lokala bibliotek, de har ibland otroliga bredband. Finns det en lokaltidning, så kan de ibland hjälpa till.

Lars D sa...

Tack för hjälpen Jonas.
GPS:en är okej än så länge...

/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden