söndag 5 januari 2014

5/1-2014


Jaha, då var den julledigheten över och jobbet kallar igen.
Så fort det går.
Just i detta nu ligger det många batterier på laddning.

Måste stänga Årets Bild idag dessutom, som för så många.

Fick väldigt mycket beröm för mitt brottningsreportage igår, det var roligt och en del mail gjorde mig nästan generad.

Får dock en del kritik av min coola kollega Peter Frennesson att jag lyssnar för mycket på Petter.
" Det är för kidsen" säger han.
Nu i helgen har jag dock både kollat den här och den här.
Han är bra tycker jag, härligt driv.

Det är alltid fint med nytt år och nästan helt tom kalender.
Mycket står och knackar på dörren och det vore fint att börja lugnare och att det läggs på grejer efterhand.
Så är det sällan.
Nu har jag degat så länge så nu är listan redan full med grejer, men det ska bli roligt det här.

I veckan har jag ett gig i Finland som jag bör sätta mig med bums och göra färdigt.
Men allt i rätt ordning.
Årets Bild
Finland
och sen tar jag resten efter det.
En sak i taget.

Jag får många mail med bilder som ska in till Årets Bild.
Jag gillar verkligen det.

Nästa vecka fyller mina vänner Jonas Lindkvist, Bonny Håkansson och Göran Thorén år.
Så är det varje år.

Jag ska till Danmark då.
Det blir fint det med.

Tänk om vi fått in våra skåp på jobbet idag så kan jag städa upp lite på min plats.
Jag måste kalibrera min skärm också.
Har ju inte varit riktigt nöjd med inställningarna.

Har fått mycket böcker, här ligger 5 böcker till att bli lästa.

Mitt enbenstativ är borta från bagaget.
Jag måste ha glömt det någonstans. Inte riktigt min grej.
Ett sånt fint Manfrotto som jag fick på OS i Salt Lake City.
Fanken!

När jag läser Magnus Sundbergs blogg och ser att han listat ställen både du och jag kan söka stipendium hos blir jag både glad och imponerad.
Det är inte alla fotografer eller människor över huvud taget som delar med sig.
Respekt till dig Magnus!

När jag läser Johan Brinks summering av året 2013 tror jag inte riktigt det är sant.
Fattar du vilket jobb det ligger bakom det där inlägget?
Jag gör det.
Respekt Johan!

Men ärligt talat, har jag inte tid att sitta här och blogga längre, jag måste komma till skott.
Med annat.



Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden